IJsclub Bergum krijgt boarding van ijsbaan De Meent uit Alkmaar

Sportcomplex De Meent in Alkmaar kreeg een nieuwe boarding voor hun ijsbaan. De oude wilden ze niet zo maar naar de stort brengen, daarom hebben ze de natuurijsclubs die jaarlijks meedingen naar de eerste Marathon op natuurijs gevraagd of zij belangstelling hadden voor de oude boarding. Alle betrokken ijsclubs hadden geen belangstelling, behalve de IJsclub Bergum. Derhalve kregen we een weliswaar oude, maar nog lang niet versleten opblaasbare boarding voor beide bochten aangeboden. Dankbaar ontvingen we dit mooie cadeau, kosten alleen voor het vervoer van Alkmaar naar Burgum. De boarding ligt in opslag bij de ijsmeester in de loods (Nolle Bouw).
Zaterdagmorgen 28 oktober werd uitgeprobeerd hoe we de boarding op de gemakkelijkste manier op de ijsbaan krijgen en daar opbouwen tot een prachtige opblaasbare boarding. Voor beide bochten hebben we nu een boarding beschikbaar, dat scheelt een hoop werk met strobalen inpakken in folie, koppelen en aanbrengen op de rand van de baan. Onderstaande foto’s laten zien hoe deze oefening eruit zag. Het bestuur weet nu hoe de boarding geplaatst moet worden. Laat nu de winter maar weer komen, hopelijk krijgen we de eerste marathon op natuurijs voor de tweede keer toegewezen. Als ijsclub met boarding zijn we er klaar voor!

• Aangemaakt op .