Mannenbolwerk na 153 jaar doorbroken! Eerste vrouw in het ijsclubbestuur.

Sinds de oprichting van IJsclub Bergum op 29 december 1870 hebben mannen altijd de scepter gezwaaid in het bestuur. Op de onlangs gehouden ledenvergadering van 24 november 2023 is de hegemonie van de mannen eindelijk doorbroken, het eerste vrouwelijke bestuurslid heeft haar intrede gedaan! Deze eer komt ten goede aan Joke Ritsma, niet onbekend in de Burgumer sportwereld.  Veel succes gewenst tussen de heren, Joke.
Naast Joke zijn er nog twee intreders binnen het bestuur. Ook de andere kandidaat bestuursleden, Hendrik Hommes en Herman Beek, werden benoemd. Hiermee is het bestuur weer compleet. De ijsclub is blij met de nieuwe bestuursleden die zeer vlot bereid bleken zitting te nemen. Het valt tegenwoordig namelijk niet mee om vrijwilligers voor een bestuursfunctie te vinden.
  • Aangemaakt op .